Janette Aesthetic Center е стартиращ медицински център, разположен в сърцето на София, кв. Лозенец. Предизвикателствата пред маркетинга в този случай са три: Налагане на напълно нов и никому неизвестен бранд. Силно конкурентна среда. Салонът се намира в една и съща сграда е с една от най-поплурните вериги естетични центрове в София.
За решаване на тези предизвикателства заложихме на иновативност. Решихме, че ще търсим клиентите на центъра сред хората, които още не са намерили своето място за разкрасяване и сред тези, които обичат новото, различното, високотехнологичното. Като ясно дефинирана таргет група определихме чужденците, живеещи постоянно в България и българите, завърнали се след дълго пребиваване в чужбина. Решихме да заложим на изчистена, семпла визия в социалните мрежи. В същото време създадохме уебсайт с онлайн магазин, което към момента на създаването му, беше рядкост сред естетичните центрове. Идеята бе да привлечем заетите хората, както и чужденците, които са свикнали да пазаруват услуги онлайн. Спестяваме им време и усилия. За нашия таргет клиенти това е голяма привилегия и удобство. За по-малко година Janette Aesthetic Center се превръща от естетичен в медицински център.
Тази маркетингова стратегия беше рискова за център, който току-що прохожда. Въпреки това беше възможност за бързо израстване и равностойна борба с конкуренцията.
1
Първата ни стъпка бе да създадем Facebook страница и рекламен акаунт. Подготвихме рекламна стратегия и медия план, разписан по дати. Този план беше изключително важен, за да можем да начертаем целите си и да предвидим резултатите. За няколко месеца генерирахме интерес и запитвания.
2
Реализирахме фотосесия на територията на клиента. Използвахме екзотични модели. Те пасваха на стратегията ни за привличане на хора, които все още не са намерили своето място за разкрасяване, както и на чужденците в България. Мотото на центъра е: “Мястото, където ти си себе си”. Идеята е всеки да се чувства на място в този център, независимо от статуса, произхода или расата му.
3
Създаването на уебсайт с онлайн магазин беше най-голямото предизвикателство. Процесът е труден и бавен. В същото време това беше изключително новаторско начинание за времето си. Уебсайтът и магазинът също така трябваше да отговарят визуално и като структура на цялата маркетинг стратегия – а именно семпъл, изчистен, лесен за навигация, бърз и удобен за потребителя.